.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اعضاي كابينه به خود چه نمره‌اي مي‌دهند

آقا و خانم وزير، آقا و خانم معاون، عملكرد خود را در طول يك سال گذشته چطور ارزيابي مي‌كنيد؟ به خود و دولت نمره چند مي‌دهيد؟ خبرنگار ايسنا اين سوال‌ها را هرچند تكراري اما از برخي وزرا و معاونين رييس‌جمهور به مناسبت هفته دولت پرسيد؛ چراكه هفته دولت فرصتي است براي وزرا كه از عملكرد خود دفاع كنند. ممكن است برخي از اين پاسخ‌ها برآورده كننده مطالبات مردم و پرسش‌هاي آن‌ها باشد.

در اوج هستيم

محمدرضا رحيمي مرد دوم دولت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) گفت: عملكرد دولت هر روز از روز قبل بهتر است. هر ماه بهتر از ماه قبل و ما اكنون در اوج بهترين عملكرد و خدمت به مردم هستيم.

معاون اول رييس‌جمهور با اشاره به نامگذاري سال جاري از سوي مقام معظم رهبري به عنوان سال جهاد اقتصادي، اظهار كرد: در سال جهاد اقتصادي رييس‌جمهور در دولت گفتند كه بر ساعت كاري خود بيفزاييد و جهادي عمل كنيد. اكنون هر وزارتخانه‌اي كه شما برويد مي‌بينيد كه كار است، كار؛ بنابراين عملكرد دولت امسال از سال گذشته مطلوب‌تر است و ان‌شاءالله خداوند كمك كند كه سال آينده مطلوب‌تر از اين باشد.

درخشان‌ترين عملكردها را داريم

سردار دولت نيز در مورد عملكرد وزارت دفاع در طول مدتي كه وي مسووليت اين وزارتخانه را بر عهده داشته است، گفت: عملكرد اين وزارتخانه مربوط به پرسنل و كساني است كه در اين وزارتخانه كار مي‌كنند و در واقع محور اصلي مهندسان، صنعتگران، پژوهشگران و مديراني دلسوز، فرهيخته و كاركشته است كه آن‌جا كار مي‌كنند و عملكردي كه وزارت دفاع در اين مدت داشته، متعلق به خط و مشي و مسير صحيحي است كه فرمانده معظم قوا براي نيازمندي‌هاي نيروي مسلح پيش‌بيني و مشخص كرده‌اند و از اين حيث معتقدم كه وزارت دفاع توانسته است به ماموريت اصلي خود به خوبي عمل كند و در شرايطي كه بزرگترين تحريم‌ها عليه بخش دفاعي و نظامي كشور صورت مي‌گرفت، صنايع دفاعي و وزارت دفاع توانسته است نسبت به پشتيباني از نيروهاي مختلف مسلح خوب عمل كند و تحريم‌ها را بي‌اثر كرده است.

وزير دفاع با اشاره به عملكرد دولت ادامه داد: مي‌توانم بگويم كه يكي از درخشان‌ترين عملكردها در طول بعد از انقلاب را اين دولت داشته است و دولت با توجه به همتي كه در مجموعه آن و تلاش‌هاي فراواني كه وجود دارد و با تكيه بر شعارهاي انقلاب توانسته در حوزه‌هاي مختلف از جمله در ايجاد عدالت و محروميت‌زدايي، در امر توسعه متوازن كل كشور و افزايش توليد بخش‌هاي مهمي از محصولات اساسي كشور، توسعه علم و فناوري و توسعه فرهنگ مذهبي از حيث تخصيص اعتبارات لازم موفق عمل كند و اميد است كه همين مسير را دولت قوي‌تر از گذشته در دوران باقيمانده نيز طي كند.

وي با تاكيد بر اين‌كه «حتما دولت نمره بالايي مي‌گيرد» ادامه داد: اگر مجموعه شرايطي كه دولت در آن در حال فعاليت است و مجموعه دشمني‌هاي عظيمي را كه دشمنان عليه كشور انجام مي‌دهند، در نظر بگيريم حتما نمره دولت در اين وضعيت نمره خوب و بالايي است.

خالصانه عمل كرده‌ايم

مسعود زريبافان يكي از دوستان قديمي رييس‌جمهور است كه از دوران حضور در دانشگاه علم و صنعت او را همراهي مي‌كرده و اكنون رياست بنياد شهيد را بر عهده دارد. وي در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا گفت: اين دولت داراي ويژگي‌هايي است كه يكي از اين ويژگي‌ها، خلوصي است كه در اعضاي دولت وجود دارد. آن‌ها هر كاري كه كرده‌اند خالصانه بوده و اين باعث شده كه كارهاي انجام شده به نوعي ماندگار شود.

دبير هيات دولت نهم يكي ديگر از ويژگي‌هاي اين دولت را پركاري رييس‌جمهور و اعضاي دولت عنوان كرد و ضمن بي‌سابقه دانستن آن ادامه داد: معمولا وزرا از صبح زود تا آخر شب مشغول كار و پيگيري امور هستند و هيچ فرصت اداري و وقت اداري براي خود قائل نيستند و از تمام فرصت‌ها استفاده مي‌كنند.

وي در پاسخ به منتقدين دولت كه معتقدند برخي از فعاليت‌هاي دولت سابقه كار كارشناسي ندارد، با تاكيد بر اين‌كه «يكي ديگر از ويژگي‌هاي دولت علم‌محور بودن كارهاست» افزود: اگر به وضعيت اعضاي دولت نگاه كنيم، اعضاي دولت اكثرا داراي مدارك بالاي علمي هستند و كارها تماما با بررسي‌هاي علمي و جلسات كارشناسي متعدد و گسترده انجام مي‌شود كه نمونه آن هدفمند كردن يارانه‌هاست.

وي براي ذكر مثال به بحث هدفمند شدن يارانه‌ها اشاره كرد و گت: در اين موضوع من خود شاهد بودم كه آقاي رييس‌جمهور از سال دوم دولت نهم هفتگي جلسات طولاني با حضور كارشناسان و مسوولان مختلف در ارتباط با هدفمند كردن يارانه‌ها برگزار مي‌كردند. نظرات آن‌ها را مي‌شنيدند تا روزي اين كار عملي شود و حتي وقتي اين امر محقق شد، باز هم خود رييس‌جمهور و معاون اول پاي كار بودند و موضوع را پيگيري مي‌كردند.

زريبافان احياء كردن ادبيات و آرمان‌هاي امام(ره) را يكي ديگر از ويژگي‌هاي دولتي عنوان كرد كه در آن مشغول به كار است و ادامه داد: اين دولت اين ادبيات را زنده كرد و اين امر در گستره جهاني اثرات خود را داشته است و اتفاقات امروزي كه در كشورهاي اسلامي و جهان رخ مي‌دهد، به نوعي احياي ادبيات و آرمان‌هايي است كه امام در سال ۵۸ مطرح كردند و دولت نهم و دهم نيز در پي احيا كردن آن بودند.

وي در مورد نمره‌ دادن به دولت نيز گفت: انسان‌ها مطلقا بي‌عيب نيستند، اما اگر بخواهيم نسبي نمره دهيم، من فكر مي‌كنم اين دولت بالاترين نمره در دولت‌هاي بعد از انقلاب و طبيعتا قبل از انقلاب را به خود اختصاص مي‌دهد، به خاطر پركاري و كارهاي اساسي كه انجام داده است.

رييس بنياد شهيد ادامه داد: شجاعت دولت و شخص رييس‌جمهور براي پياده كردن كارها و طرح‌ها از ديگر ويژگي‌هاي اين دولت است. هيچ دولت و هيچ مسوولي اين شجاعت را نداشته و به اين ميزان كار نكرده است، البته قصد در اينجا مقايسه است و نمي‌خواهيم عملكرد دولت‌هاي قبلي را زير سوال ببريم، ولي اگر بخواهيم به قول دانشجويان نمره دولت را بر روي منحني ببريم، قطعا نمره ۲۰ مي‌گيرد نسبت به دولت‌هاي قبلي. البته هر دولتي نيز ممكن است ايرادهايي را داشته و مورد انتقاد باشد و اين طبيعي است. فقط مشق و ديكته نانوشته غلط ندارد. من اميدوارم دولت بتواند در دو سال باقيمانده طرح‌هاي ناتمام را تمام كند، ايده‌هاي خود را عملياتي و به اجرا برساند.

كارهاي انجام شده قابل مقايسه با قبل نيست

محمدمصطفي نجار وزير كشور كه در دولت نهم نيز مسووليت وزارت دفاع را بر عهده داشت، به خبرنگار ايسنا گفت: به نظر بنده مي‌توان بهترين نمره را به دولت داد. بعد از انقلاب كارهاي زيادي صورت گرفته كه قابل مقايسه با قبل نيست و دولت نهم و دهم در توسعه بخش عمراني، توسعه فرهنگ و توجه به مسائل اجتماعي و اقتصادي، حركت در راستاي عدالت، بالا بردن اعتماد به نفس،‌ خودباوري، توجه به علم و فناوري و در زمينه‌هاي مختلف تكنولوژي اقدامات خوبي را انجام داده است.

وي همچنين توجه به مناطق محروم، سفرهاي استاني، هدفمند كردن يارانه‌ها، ارائه سهام عدالت را از جمله كارهاي اساسي دولت عنوان كرد و در پاسخ به اين سوال كه عملكرد خود را در وزارت كشور چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟ گفت: ديگران بايد در اين ارتباط قضاوت كنند.

پروژ‌هاي بزرگي داشته‌ايم

نامجو وزير نيرو نيز در مورد عملكرد وزارتخانه متبوعش به خبرنگار ايسنا گفت: اقدامات خوبي در وزارت نيرو صورت گرفته و پروژه‌هاي بزرگي در طول يك سال گذشته به بهره‌برداري رسيده كه از جمله اين پروژه‌ها افتتاح سد كارون چهار، آبگيري سد گتوند، افتتاح خط انتقال آب به شهر قم و آبرساني به شهر اراك است.

وي همچنين به برخي از پرژه‌هاي نيروگاهي از جمله بهره‌برداري از نيروگاه علي‌آباد كتول اشاره مي‌كند.

رييس‌جمهور به دولت نمره بدهد

محمدزاده رييس سازمان محيط زيست ـ كه در دولت نهم استاندار خراسان رضوي بود ـ در مورد عملكرد خود در طول يك سال گذشته گفت: عملكرد يك ساله قابل قبول است؛ گرچه از نظر خودم مطلوب نيست. علت اصلي آن اين است كه ما عليرغم تلاش‌هايي كه كرديم نتوانستيم منابع مورد نياز را براي حل برخي از مشكلات در حوزه محيط زيست به نحو شايسته تامين كنيم و تلاش داريم كه بتوانيم در اين ارتباط از مشاركت‌هاي مردمي استفاده كرده و منابع غيردولتي را به كار بگيريم.

وي در مورد عملكرد دولت نيز اظهار كرد: اين عملكرد خيلي خوب بود. دولت در طرح‌هاي زيرساختي، حوزه اجتماعي، فرهنگي، عمراني و بحث امنيت عملكرد خوبي داشت، البته ممكن است نارسايي‌هايي نيز وجود داشته باشد كه اميدواريم حل شود.

وي معتقد است كه «آقاي رييس‌جمهور بايد به دولت نمره بدهد.»

نمره خوبي به عملكردمان مي‌دهم

بشارتي رييس مناطق محروم رياست‌جمهوري و يكي از مردان قديمي پاستور نيز به برخي از فعاليت‌هاي دولت در روستاها و مناطق محروم اشاره كرد و به ايسنا گفت: من نمره خوبي به عملكردمان در اين حوزه مي‌دهم،البته ارزيابي خودمان ملاك نيست و بايد ديد قضاوت كارشناسان چگونه است.

وي به اهميت سفرهاي استاني اشاره كرد و ادامه داد: سفرهاي استاني بسيار موثر بوده و دستگاه‌هاي اجرايي و ملي در روستاها فعال هستند و ما در بحث راه روستايي، مخابرات، بازسازي مسكن در چند سال اخير فعاليت‌هاي خوبي انجام داده‌ايم، بودجه عمراني روستاها افزايش پيدا كرده و شاهد اجراي طرح هادي و مقاوم‌سازي مسكن در اين مناطق هستيم.

نمره دولت ۲۰ است

حجت‌الاسلام و المسلمين مصلحي يكي از وزيران با نفوذ نيز در مورد عملكرد دولت گفتد: عملكرد دولت نسبت به دولت‌هاي قبل عملكرد خوبي است.

وي به دولت نمره ۲۰ داد.

مردم نمره بدهند

فروزنده معاون توسعه و مديريت انساني رييس‌جمهور نيز با لهجه اصفهاني خود در پاسخ به اين سوال كه چه نمره‌اي به خود مي‌دهيد؟ گفت: مردم بايد به ما نمره دهند. البته كارهايي كه در اين معاونت انجام شده كارهاي جديدي است. مانند نقل و انتقالات از تهران، دوركاري، ادغام وزارتخانه‌ها، البته ما خودمان از خودمان راضي نيستيم و ظرفيت براي كار زياد است و اميدواريم مردم از ما راضي باشند.

وي عملكرد دولت را نيز خوب ارزيابي و خاطرنشان كرد: كارهاي بزرگي در دولت انجام شده از جمله بحث هدفمندكردن يارانه‌ها، بحث مسكن و بحث اشتغال.

وي همچنين معتقد است: كارهايي در دولت‌هاي نهم و دهم انجام شد كه در سنوات گذشته زمين مانده بود.

براي اولين بار فلسفه تعليم و تربيت در حال تدوين و نهايي شدن است

حاجي‌بابايي يكي از معلم‌هاي كابينه در پاسخ به اين سوال خبرنگار ايسنا كه به خود چه نمره‌اي مي‌هيد؟ گفت: به خودم نمي‌توانم نمره بدهم، شما بايد از معلمان و دانش‌آموزان در اين ارتباط سوال بپرسيد.

وي در پاسخ به اين سوال كه مهمترين كاري كه در طول يك سال گذشته انجام داده‌ايد چه بود؟ با بيان اين‌كه «در اين ارتباط بايد به صورت مفصل صحبت شود» ‌گفت: براي اولين بار فلسفه تعليم و تربيت در حال تدوين و نهايي شدن است. در طول ۳۲ سال گذشته ۶۷۰ دارالقرآن داشته‌ايم و در طول يك سال گذشته ۱۰ هزار مدرسه قرآني ايجاد كرده‌ايم.

جا براي كار بسيار است

فاطمه بداغي معاون حقوقي رييس‌جمهور قبلا در قوه قضاييه فعاليت مي‌كرد، همواره جلسه هيات دولت فرصتي است كه از او در مورد شكايت‌هاي دولت بپرسيم و او نيز گلايه‌مند از خبرنگاران كه چرا غير از اين در مورد كارهاي اين معاونت از او پرسيده نمي‌شود.

وي در مورد عملكرد معاونت حقوقي رياست جمهوري به ايسنا گفت: زمينه‌هاي متعدي براي كار شناسايي شده است. به عنوان مثال در حوزه حقوقي و تطبيق عملكرد دولت با قوانين اقداماتي موثري انجام شده است.

وي در عين حال تاكيد كرد: جا براي كار بسيار است.

نمره قدرشناسانه‌اي به همكارانم مي‌دهم

سلطانخواه نيز از جمله كساني است كه از زمان شهرداري با احمدي‌نژاد همكار بوده و اكنون معاونت علمي رييس‌جمهور را بر عهده دارد.

وي در مورد عملكرد اين معاونت و نمره‌اي كه به خود مي‌دهد، گفت: بر اساس تفكر ديني‌مان كه ريشه در فرهنگ‌مان دارد ما هميشه خود را معرض ديد و ارزيابي و نظارت حق‌ تعالي مي‌بينيم و در مرحله بعد ارزيابي و نظارت مردم و مسوولان مافوق. البته ما سعي مي‌كنيم همواره با ارزيابي خود نقاط ضعف و قوت‌مان را شناسايي كنيم ولي كمتر به اين‌كه به خودمان نمره بدهيم فكر مي‌كنيم و معتقديم كساني كه با آن‌ها سر كار داريم بايد به ما نمره بدهند.

وي ادامه داد: جهت قدرشناسي از مجموعه زحمت همكاران خود در بنياد ملي نخبگان و معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري با توجه به اين‌كه هر دو نهاد، نهاد ستادي كوچكي هستند و با توجه به برون‌دادي كه از اين دو مجموعه توسط همكاران ما ارائه مي‌شود اگر بخواهيم به عنوان قدرشناسي از همكاران نمره‌اي بدهيم نمره خوبي را به همكاران خود مي‌دهيم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.32 seconds.